Kad Nikah Pintar Johor

Assalamualaikum w.b,t Minggu lepas, baru kami berkesempatan  untuk pergi ke Pejabat Agama untuk ambil Sijil Nikah kami, Ini kali ke 2 datang. Masa datang 1st time dulu. Terlupa nak bawa surat nikah sementara yang war…

Tips Set Sendiri Keperluan Berpantang

Dup.Dap.Dup.Dap dalam hati ni Allah je yang tahu betapa berdebarnya rasa hati Bie nak menunggu kelahiran cahaya mata pertama ni Mengalahkan menghitung hari nak tamatkan zaman anak dara je hehehehe.. kali ni debarannya lebih…

MY SIMPLE HENNA/INAI

Inai tangan dan lukis-lukis sememangnya cantik dan sudah tentu mencuri tumpuan semua wanita yang bakal bergelar raja sehari diluar sana Sudah tentu Bie teringin benar nak pakai Henna yang lukis-lukis tu. Namun apakan day…

SALAM MAULIDUR RASUL

Selamat Menyambut Maulidur Rasul 1436H.  12 Rabiul Awal 1436H bersamaan dengan 3 Januari 2015 (Sabtu).   Perbanyakkan berselawat ke atas Nabi junjungan kita,  Nabi Muhammad S.A.W

DIY Centrepiece Meja

Assalamualaikum, DIY centerpiece pada majlis perkahwinan Bie yang lepas, ada sedikit terkilan sebab tak ambil gambar keseluruhan untuk centerpiece tersebut. Ada gambar daripada photographer tapi gambar tersebut adalah ce…

Tanjak Lang Nyongsong Angin

Tanjak yang dipakai En.Z pada majlis persandingan dan majlis bertandang adalah sama. Hahaha.. tempah 1 je, tapi jimat dan boleh digunakan untuk kedua-dua majlis terus. Memang itulah tujuan kami menempah tanjak yang bern…

MENEMUI AKU DALAM DIRIMU

Salam hari Khamis, Nak feeling berjiwang sedikit pagi ni. Boleh tak? MENEMUI AKU DALAM DIRIMU Perjalanan menemui Aku dalam dirimu Adalah suatu perjalanan yang melelahkan sayang Berpuluh kali tersesat …

Pernikahan Adik Ipar di Kelantan

Minggu lepas, cuti-cuti Malaysia sangat I'ols Sebab cuti daripada bekerja selama seminggu untuk menghadiri/bergotong royong untuk majlis perkahwinan adik ipar Bie di Kelantan (Majlis Perkahwinan dan Majlis Sambut M…

Bridal ZN di Kota Tinggi, Johor

Zzzzzzz.. rasa nak tidur je seharian ni kat office padahal kerja melambak-lambak, Assignment pun tengah tunggu  gilirannya untuk disusahkan. Arghhhh.. kemalasan melampau-lampau sampai nak gosok baju, masak, pakai tudung, n…

Mandi Bunga sebelum Akad Nikah

Upacara Mandi Bunga atau mungkin dipanggil Mandi serapat Bunga Kenapa upacara mandi Bunga dimajlis Bie dipanggil dengan nama panggilan sedemikian rupa? Sebenarnya, Bie pon clueless juga. Apa itu serapat bunga? Daku …