1 Ogos 2020, kerajaan dah mewajibkan pemakaian pelitup muka (face mask) kan. Puas Bie mencari face mask yang jenis boleh dibasuh dan dipakai berulang-ulang kali. Tapi, yang paling penting sekali. Mestilah selesa dan mudah bernafas.

Alhamdulilah, Bie ditakdirkan jumpa Lunavie Air Face Mask dengan jenama Lunavie ni. Anak Bie pun suka pakai sebab selesa dipakai sepanjang hari di sekolah. Lunavie Air Face Mask ni ada dua jenis saiz tau, saiz dewasa dan saiz kanak-kanak. Naqib pun happy je pakai Lunavie Air Face Mask ni.



Lunavie Air Face Mask yang direka dengan perlindungan & pengudaraan 3 lapisan melalui Sistem Injap untuk penghalang yang tertutup rapat untuk memastikan perlindungan terhadap kuman berbahaya.
  • ANTI-BAKTERI - Alergen, Bakteria dan Perlindungan Virus
  • MUDAH DIPAKAI - Direka dengan baik dengan gelung telinga yang boleh laras & klip hidung elastik untuk memastikan keselesaan mengikut bentuk muka
  • KALIS AIR - Diperbuat daripada polister dengan kain kalis air berkesan menghalang kemasukan titisan dan debu.
  • MUDAH BERNAFAS - Pengudaraan Berkesan Melalui reka bentuk Sistem Injap untuk mengeluarkan karbon dioksida & kelembapan dan membolehkan anda bernafas dengan lebih mudah
  • 3-LAYER - Struktur 3 lapisan untuk memastikan penapisan kecekapan tinggi
  • BOLEH DIBASUH DAN DIGUNAKAN SEMULA - Ia boleh dicuci minimum 30 kali dengan air dan pencuci neutral pada suhu 20 ~ 30 darjah celcius dan masih mengekalkan fungsi antibakteria



Reka Bentuk Struktur 3 Lapisan

Lapisan 1 - 100% Poliester dengan kalis air
Lapisan ke-2 - Kain Bukan Tenunan
Lapisan ke-3 - Kapas dengan ciri anti-bakteria dengan Rawatan Ultra Segar yang menghalang pertumbuhan bakteria 99.9%
Bahagian tali telinga yang boleh dilaraskan mengikut keselesaan anak

Cara memakai Pelitup Muka -  Lunavie Air Face Mask?

  1. Pastikan muka sentiasa kering dan lakukan kebersihan tangan sebelum mengeluarkan topeng
  2. Letakkan tali elastik di kedua-dua telinga
  3. Panjangkan topeng sehingga menutup mulut, hidung dan dagu sepenuhnya. 
  4. Pastikan tidak ada ruang antara wajah dan topeng anda
  5. Tarik tali telinga di belakang telinga anda dan sesuaikan tali telinga. 
  6. Dan cetakan klip hidung di atas jambatan hidung
  7. Tutup topeng anda dengan kedua tangan dan periksa sesak topeng

Arahan Penjagaan

  1. Cuci tangan SAHAJA, Keringkan di tempat yang sejuk
  2. Catatan: Tidak disyorkan untuk digunakan oleh bayi dan bayi di bawah usia 3 tahun kerana risiko mati lemas
  3. Topeng ini adalah barang peribadi. Jangan berkongsi dengan orang lain
  4. Berhenti menggunakan topeng jika ia merosakkan atau menghalang pernafasan
  5. Topeng muka ini direka untuk perlindungan umum. Selain memakai topeng muka, tolong jaga kebersihan diri


Kalau korang tengah tercari-cari face mask yang sesuai untuk diri sendiri dan anak-anak, boleh terus beli disini atau di Lazada atau Shopee k.

Sumber informasi : Lunavie Malaysia

2 Ulasan

  1. lain macam mask ni..kalau kita hembus nafas berkabus tak spec mata??

    BalasPadam
  2. Macam macam jenis facemask ada sekarang kan :)

    BalasPadam

Terima kasih kerana sudi bertandang ke biemohd.com. Senang-senang nanti datang lagi ya? Love u'olss. Muahhx